wbuyweb

  • ۰
  • ۰

اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی 18 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات


دسته بندی : وورد


نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )


تعداد صفحه : 27 صفحه




قسمتی از متن .doc :



‏1


‏1


‏پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی می‌توان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد . معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و نمراتی که دانش آموزان در دروس مختلف کسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت تحصیلی آنان تلقی می کنند .


‏یک مرحله از طراحی آموزش ، تعیین نظام ارزشیابی است . ارزشیابی صحیح اطلاعاتی از قبیل نقاط قوت و ضعف موجود در طرح ، صحت و دقت نحوه ارزشیابی و میزان آمادگی شاگردان برای قبول آموزشهای بعدی را در اختیار معلم قرار می دهد .


‏نتایج ارزشیابی تشخیص و مقایسه آن با ارزشیابی پایان تدریس می تواند معیار موثری باشد زیرا تا اطلاعات بدست آمده ، از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار شود . نتیجه ارزشیابی و سنجش میزان یادگیری شاگردان می تواند نمایانگر موفقیت یا عدم موفقیت برنامه آموزشی باشد . اگر نتایج ارزشیابی چندان رضایت بخش نباشد می تواند دلایل زیر را برای توجیه آن بکار برد .


‏1-بیان نشدن هدف آموزش به طور صریح و روشن .


‏2-خوب نبودن کیفیت محتوا


‏3-عدم تناسب روش تدریس با هدف تدریس


‏4-فراهم نشدن شرایط لازم برای یادگیری


‏5-ناتوانی دانش آموزان به دلایل مختلف (وجود مشکلات شخصی)


‏1


‏1


‏پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی می‌توان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد . معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و نمراتی که دانش آموزان در دروس مختلف کسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت تحصیلی آنان تلقی می کنند .


‏یک مرحله از طراحی آموزش ، تعیین نظام ارزشیابی است . ارزشیابی صحیح اطلاعاتی از قبیل نقاط قوت و ضعف موجود در طرح ، صحت و دقت نحوه ارزشیابی و میزان آمادگی شاگردان برای قبول آموزشهای بعدی را در اختیار معلم قرار می دهد .


‏نتایج ارزشیابی تشخیص و مقایسه آن با ارزشیابی پایان تدریس می تواند معیار موثری باشد زیرا تا اطلاعات بدست آمده ، از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار شود . نتیجه ارزشیابی و سنجش میزان یادگیری شاگردان می تواند نمایانگر موفقیت یا عدم موفقیت برنامه آموزشی باشد . اگر نتایج ارزشیابی چندان رضایت بخش نباشد می تواند دلایل زیر را برای توجیه آن بکار برد .


‏1-بیان نشدن هدف آموزش به طور صریح و روشن .


‏2-خوب نبودن کیفیت محتوا


‏3-عدم تناسب روش تدریس با هدف تدریس


‏4-فراهم نشدن شرایط لازم برای یادگیری


‏5-ناتوانی دانش آموزان به دلایل مختلف (وجود مشکلات شخصی)


‏1


‏2


‏6-عدم تناسب نحوه ارزشیابی با هدف به این صورت که سئوالها گنگ بیان شده باشند یا آنقدر طولانی باشند که تمام وقت شاگرد برای خواندن متن صرف شود یا سوالات متناسب با زمان پاسخگویی نباشند .


‏بهرحال معلم باید از تجارب حاصل از طرح و برنامه برای طراحی بعدی و پیشبرد هدفهای آموزشی استفاده کند . در واقع ارزشیابی جهت اصلاح مستمر برنامه است که می‌تواند معلم را نسبت به فعالیت های رو به رشد خود امیدوار سازد .


‏متاسفانه وقتی سخن از امتحان به میان می آید نوعی غرور در شخصیت معلم و نگرانی و اضطراب در چهره شاگردان بوضوح مشاهده می شود . مفاهیم مختلف ارزشیابی برای شاگردان همراه با تدریس است زیرا در آنها معنای شکست یا موفقیت را تداعی می کند . معلم همواره از امتحان به عنوان یک ابزار قدرت استفاده می کند و با ایجاد زمینه های نامطلوب آموزشی نوعی وحشت از امتحان ایجاد می کند در حالیکه امتحان مشخص می سازد که معلم و فراگیر تا چه حدی به هدفهای آموزشی نایل شده اند .


‏هدفهای ارزشیابی و امتحان


‏امتحان و ارزشیابی اگر به صورت صحیح و علمی انجام گیرد امکان دستیابی به هدفهای بسیاری را فراهم می کند که مهمترین آنها عبارتند از :










سایر محصولات :
اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی 18 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته...

اعتیاد زنان باردار خانواده جامعه 16ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی...

آموزش برای همه

لینک دانلود و خرید پایین...

تاریخ تربیت بدنی

...

تجزیه وتحلیل تحلیل شی گرا 58 اسلاید

...

پیشرانش

...

پیدایش نرم افزار و نفوذ آن به دنیای صنعت 23 اسلاید

...

تشخیص عنبیه با استفاده از خصایص wavelet 33 اسلاید

...

تحقیق و بررسی کاربردهای پردازش تصویر 55 اسلاید

...

تستهای غیرمخرب جوش 40 اسلاید

...

تجارت الکترونیک

...

تایپوگرافی

...

تایپ کتاب حقوق اسلامی

...

تاثیر عوامل جوی یخبندان و رطوبت بر طرح روسازی 34 اسلاید

...

تاریخ اسلام 200 اسلاید

...

تاثیر نیروی زلزله بر پی سد ها 20 اسلاید

...

تاج محل 15 اسلاید

...

روستای زنوزق

...

روش استفاده از متون علمی شیمی

...

احادیث اهل بیت نبوت 85 ص

...

اجراى احکام و اصول سیاسى اسلام

...

احادیث 1020

...

اثبات نبوت پیامبر

...

اثر فرهنگ و سنت های جامعه در اخلاق 18 ص

...

اتو نازی 48 ص

...

اثر اعتقادات دینی بر سلامت روح و روان

...

اثبات روح از دیدگاه عقل وفلسفه 18 ص

...

اثبات معاد از طریق توحید

...

اتحاد ملی و انسجام اسلامی راهکارمقابله با توطئه دشمنان انقلاب اسلامی

...

اتحاد ملی و انسجام اسلامی 52 ص

...

اتحاد ملی انسجام اسلامی 1

...

اتوماسیون صنعتی 19 ص

...

تحقیق در مورد آسیبها و تهدیدات امنیتی جمهوری اسلامی ایران 32 ص

...

تحقیق در مورد آزادی فردی و حدود آن در حکومت اسلامی 18ص

...

تحقیق در مورد آزادی فردی و حدود آن در حکومت اسلامی 18 ص

...

تحقیق در مورد آثار فسخ عقد بیع در حقوق ایران و کنوانسیون بیع بین المللی 19801 24 ص

...

تحقیق در مورد آزادی فردی و حدود آن در حکومت اسلامی 16

...

تحقیق در مورد آدم ربایی و سرقت مسلحانه در دادسرای جنایی 35 ص

...

تحقیق در مورد آزادی 18 ص

...

تحقیق در مورد آثار فقهى سید مرتضى علم الهدى 17 ص

...

اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی 18 ص
اعتیاد زنان باردار خانواده جامعه 16ص
تحقیق در مورد آزادی فردی و حدود آن در حکومت اسلامی 16
تحقیق در مورد آزادی 18 ص
تحقیق در مورد آزادی فردی و حدود آن در حکومت اسلامی 18ص
تحقیق در مورد آسیبها و تهدیدات امنیتی جمهوری اسلامی ایران 32 ص
تحقیق در مورد آثار فقهى سید مرتضى علم الهدى 17 ص
اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی 18 ص

کلمات کلیدی :موفقیت رنامه موزشی نتایج رزشیابی چندان واند نمایانگر موفقیت میزان یادگیری اگردان نجش میزان یادگیری رزشیابی چندان ضایت خوب نبودن کیفیت لایل مختلف وجود مختلف وجود مشکلات انش موزان پیشرفت حصیلی عدم ناسب نحوه رزشیابی نجش میزان یادگیری اگردان میزان یادگیری رزشیابی موزشی اگردان میزان حصیلی متحان موفقیت رنامه پیشرفت یادگیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی